dimarts, 19 d’octubre del 2010

Parlem dels éssers vius

19 d’octubre 2010

Què hem aprés avui?

Avui a classe de ciències hem pogut aprendre la importància que té que els infants experimentin i participin en les activitats. D’aquesta manera es sentiran que formen part d’això i l’aprenentatge serà molt més significatiu per a ells.

Quan podem proporcionar un espai (que pot ser un racó de la classe) on allò que és personal entra en contacte amb les idees de la resta de companys, fa que les idees de tots evolucionin i s’adquireixi un gran aprenentatge. Per tant, podem dir que es molt important fer posades en comú i debats amb la resta dels companys, tant per fer-los evolucionar en les seves tesis/resultats com per fer-los raonar d’una manera lògica. La comunicació és essencial i primordial.

Cal que aquest espai sigui significatiu i que tot allò que el forma no estigui simplement per fer de bonic (decoració) sinó que estigui per alguna raó. També és important que contingui elements fets pels infants (on estarà el nom o alguna fotografia d’aquell infant, d’aquesta manera tindrà aquest sentiment de pertinença), per l’educador/a, per especialistes sobre aquell tema i per les famílies.

És molt diferent treballar a partir de l’experiència personal, on pots comprovar tu mateix com succeeixen les coses, que amb fitxes, on t’has de creure tot allò que et diu l’educador/a. D’aquesta última manera mai podràs esbrinar si allò que t’ensenyen és real o no. El treball a partir de l’experiència és molt més enriquidor pels nostres infants.


A l’hora de laboratori, hem posat en comú les conclusions de cada grup sobre la pràctica “La flor sorpresa” (recomano fer-la a casa per qui no l’hagi fet mai, és molt divertida). Al posar en comú les nostres idees amb la resta de companys, hem pogut veure altres punts de vista i fer evolucionar els nostres resultats fins adquirir la solució correcta al problema. D’aquesta manera hem conegut les diferents teories de les companyes i poder complementar la nostra, ja que cadascun dels grups donava més rellevància a un aspecte en concret. Ha sigut molt curiós veure com les nostres teories es complementaven i arribaven a formar una sola, la teoria final.

Materials


- PowerPoint classe
Descarregar l'arxiu (1)

- La flor sorpresa

Descarregar l’arxiu (2)


- Posem en comú les nostres hipòtesis

Descarregar l'arxiu (3)



Ampliació de conceptes

-
Aquí deixo una pàgina web sobre els racons de treball. S'explica amb detall què és un racó i perquè es treballa d'aquesta manera, quin és el paper del mestre i algunes activitats.

http://www.xtec.cat/~mgarrald/modulp/racons2.html

- A continuació, presento una altra pàgina on s'explica com es pot treballar el racó de ciències. És una pràctica que es duu a terme a l'Argentina. Hi ha propostes de treball molt interessants. (La pàgina web és un pdf)

http://www.educared.org.ar/infanciaenred/dilemas/dilemas2006/pdfs/SintesisDilemas5ElrincndecienciasPDF.pdf



No se trata de ser el primero, sino de llegar con todos y a tiempo.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada